Fitbit Versa

Fitbit Versa 1 miljoen keer verkocht

Het gaat goed met de Fitbit Versa. De fabrikant heeft aangekondigd dat er sinds april 1 miljoen stuks zijn verkocht. Dit lukte in slechts zes weken tijd. Blijkbaar slaat de tweede smartwatch erg goed aan bij de doelgroep, die voornamelijk op vrouwen bestaat. De nieuwe functies voor vrouwen blijken het ook erg goed te doen, want meer dan 2,4 miljoen gebruikers zijn er al mee bezig gegaan. CEO James Park liet eerder al hints vallen dat de Fitbit Versa in de eerste week de beste verkoopcijfers had van alle wearables die het bedrijf ooit heeft verkocht.

1 miljoen Fitbit Versa’s

Ondanks deze positieve cijfers heeft Fitbit nog wel iets om zich zorgen over te maken. De verkoopcijfers van het eerste kwartaal lieten zien dat er een dipje is ontstaan in de verkoop van fitnesstrackers. Zelfs de goede cijfers van de Versa konden dit niet goedmaken. Het is niet alleen een probleem bij Fitbit, want ook andere fabrikanten hebben moeite het hoofd boven water te houden met hun polsbandjes. De markt is grotendeels verzadigd geraakt en de fabrikanten zoeken daarom vooral hun heil in producten en diensten met meer toegevoegde waarde, zoals smartwatches, wellness, trainingsprogramma’s, complexere gezondheidsfuncties of functies voor bepaalde doelgroepen.

Fitbit Versa modellen

De menstruatie-tracking van Fitbit is daar een goed voorbeeld van. Van de 2,4 miljoen gebruikers die het geprobeerd hebben heeft 1,8 miljoen een of meer periodes ingevuld op de kalender. Een half miljoen heeft twee of meer periodes ingevuld en bijna 700.000 hebben symptomen vastgelegd.

Met de Fitbit Ionic maakte het bedrijf niet zoveel indruk, dus het is goed om te weten dat de Versa wel een doorslaand succes is. Fitbit heeft wat concurrentie betreft het meeste last van de Apple Watch, die wereldwijd op nummer 1 staat in de verkoopcijfers.